jump to navigation

Nyplanting i rosariet 29. mai 2012

Posted by konradlarsen in Arboretet.
Tags: ,
trackback

I vår er noen av bedene hvor rosene ble utradert etter forrige vinter nyplantet. En del gamle kjenninger er tilbake på plass, som ‘Gebruder Grimm’, ‘Margaret Merill’ og ‘Peace’.

Men det er også en del nykommere.

En av de nye er ‘Look Good Feel Better’, en Palace-rose fra Poulsen som også går under navnet ‘Charlottenborg’. Må si jeg fortrekker dette andre navnet. Det er friske, kraftige planter som står i knopp nå:

Andre jeg ikke kan huske å ha sett i rosariet tidligere er ‘Hot Chocolate’, ‘Jacqueline du Pré’ (nydelig rose, gleder meg til den), ‘Munsted Wood’, ‘Baronesse’ og ‘Hansestadt Rostock’.


En annen nykommer er ‘Rotkäppchen’ (bildet over). Jeg regner med dette er Kordesrosen fra 2007, selv om det også finnes en polyantha fra Geschwind med samme navn, fra 1887.

Så nå venter jeg spent på årets roseblomstring på Milde.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

